Chargement...
 
[Voir/Cacher menus de droite]

239
Marcelle Hudon
Texte intégral

Depuis 20 ans, Marcelle Hudon allie marionnette, automate,...

239
ANNIVERSARY
The art-world is a fickle one and it’s extremely rare for a gallery to continue to operate beyond a decade, let alone thrive, in economic...
239
ESSAY
“Why Must Women Always Carry Banners” was the title given to a piece I had written in the 70’s for FILE magazine about a job interview I had gone...
239
HAROLD TOWN IN THE 1950s
Harold Town (1924-1990) used to be cock-of-the walk on the Toronto art scene. During the 1950s and early 1960s, Town – as painter, printmaker,...
239
FEATURE
Fredericton’s Beaverbrook Art Gallery opened in 1959. It was the gift of Lord Beaverbrook (Sir William Maxwell
239
Symposium international d’art-nature multidisciplinaire 2015

Le Symposium international d’art in situ célèbre ses vingt ans avec une exposition synthèse qui revient sur la notion de territoire,...

239
Symposium international d’art contemporain de Baie-Saint-Paul

C’est avec enthousiasme que Marie Perrault, la nouvelle directrice artistique, parle du 33e Symposium international d’art contemporain de...

239
EVA LAPKA
Clay is such a primordial material. Versatile and pliable, it has been moulded to human emotions from time immemorial. In the hands of ceramist Eva...
239
Marcelle Hudon
Depuis 20 ans, Marcelle Hudon allie marionnette, automate, théâtre d’ombres, musique et vidéo en direct dans des installations performatives créant...
239
Thierry Pertuisot

Grand orgue de pierre qui semble présider à des cérémonies d’ailes et de lumière, de cris et de becs, de silence et de plumes, le rocher envahit...

Page: 1/3Last Page
123